Road Trip gjennom Great Ocean Road! :D

Her gikk det unna, bokstavelig talt...

Den 03.03.07 tok jeg, Ingvild og Annis toget ned til Melbourne for aa moete noen veldig utslitte, men veldig glade fruktplukkere, Kari og Anders -Og tro det eller ei, Kari spiste fortsatt paerer etter 5 uker i bushen med paerer 12 timer dagen! En bedre middag ute var temmelig fortjente den kvelden.

Foer vi kom helt ut paa den offisielle strekningen "Great Ocean Road," tok vi en liten pause ved sjoen, og kosa oss med skjellplukking og fotografering. Det er virkelig nydelig her ute!

Foerste stopp var Lorne, der da Kari og Anders starta med aa sove i bilen, vi har blitt temmelig vant med aa sove paa buss/bussholdeplasser, flyplasser, biler og diverse shabby sofaer...

Hyttene vi bodde i i Lorne

Dagen etter bars det ut paa Great Ocean for alvor, vi fikk sett det som var igjen av de 12 apostlene. De blir stadig mindre, saa ikke noel med aa dra snarest mulig om du har planer om det!

Gjengen samla foran noen av apostlene.

London Bridge, vaar tredje dag paa veien.

Denne natten sov alle paa samme rom i Halls Gap, og vi fikk tatt en skikkelig bush-klatring, der vi moette paa et par forskjellige sorter kenguruer og andre soete dyr:) Blir merkelig aa gaa i norsk fjell etter aa ha vendt seg paa bush og regnskog...

Fjelltur ogsaa dagen derpaa, Kari paa kanten ovenfor Chatauqua Peak, som vi besteg dagen foer;)

Foer vi hadde naadd Adelaide paa dag 4, var det derimot noen som merkelig nok naadde igjen oss med den farten vi hadde... Onkel Politi ga Annis en faktisk "liten" bot paa 179$

Endelig naadde vi Adelaide, men tok litt mer tid enn beregnet ettersom Annis da begynte aa kjoere etter fartsgrensene:p
En liten vinsmaketur til Barossa Valley dagen derpaa, og laa der ei natt. Hehe...

Jeg og vinen med navnet som de bruker om meg; Eden. Skal visst nok vaere enklere. Men vinen var iallfall j* god!

De to siste dagene oppdaget vi IKEA i Adelaide, da ble det svensk middag med kjottbullar og softis til dessert, fikk en rar foelelse av at det egentlig var 17. mai...

Denne soete pungrotta moette vi i Adelaide siste dagen, da vi trasket rundt og venta paa flyet vaart tilbake til Sydney.

Anders og Kari skal bruke litt lenger tid i mellom, men vi ser dem igjen her oppe foer paaske, da jeg skal friske opp sveisen til Anders igjen. Har blitt en tradisjon ettersom han rekker aa bli en smule langhaara mellom hver gang vi moetes, han har t.o.m investert i frisoersaks, og da kan jo ingenting gaa galt -Hanekam neste! "Har gjort det foer," hehe;)

Skal naa jobbe litt som servitoer igjen fremover i Sydney, saa gaar nok tiden like fort som Annis med Dingo i haelene frem til paaske.

Nussnussnuss paa nasinj fra vesle Idun**

Posted by y-e 12.03.2007 04:09 Archived in Australia Tagged backpacking

Email this entryFacebookStumbleUponRedditDel.icio.usIloho

Table of contents

Comments

Åh, så bra at du lægg ut bilda!! E så gøttj å sjå, men e sjer nå fram t at du kjæm hæm å be me på fotosession å ja ;)

Gle me t du kjæm hæm:) Ska nåkk få d i påskstemning ;)

Klæm Hege

16.03.2007 by xena87

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.